Home / Life & style  / Recenze  / Nezničitelná JLO

Nezničitelná JLO

Autoři se snažili navázat na nový trend, tedy na ženské krimi. Když se zamyslíte, existuje ještě nějaký slavný mužský detektiv? Těžko.

Kdo z nás ji aspoň v nějaké své životní etapě neobdivoval? Přeci, byla to holka ulice Bronxu, ne? Uměla tančit, měla  postavu jako naše ženy z Moravy a vlasy jí začínaly růst u obočí. Hrála v romantických komediích, ale i v thrillerech či krimi. V mé milované Anakondě! Zpívat neuměla, hrát neuměla, ale nastolila na filmovém i hudebním poli docela jasné hranice. A za ty nikoho nepustí. Ani dnes, po tolika letech, kdy jsou její vlasy pod kontrolou, postavu má stále dokonalou a hlas příšerný… JLo se na nás chystá v plné síle v televizním krimiseriálu – Shades of Blue.

Lopezová ve mně v poslední době vzbuzovala dávivé stavy. Ty byly vyvolány jejím novým hudebním vkusem – když se dala dohromady s likvidačem hudby Pitbullem, ukončila jsem s JLo náš dlouhodobý vztah. Nedokázala jsem se smířit s tím, že se stala objektem masturbace mladých chlapců a noční můrou nás všech, kdo kdy s nadšením poslouchali její hit Play.

JLo se mému rozhořčení může jenom smát. Pomalu ale jistě přidala do sekce hollywoodských celebrit, které jsou známé tím, že naopak je není dobré naštvat nijak . Možná to bude tím, že je jednou z nejbohatších žen vesmíru a stejně jako její bývalý manžel Marc Anthony, má i ona neskutečnou základnu v posluchačích a divácích v celé Jižní Americe. Ne nadarmo vydává i magazín People svoji latino verzi, kde si můžete počíst pouze o celebritách, které adoruje populace, jenž chce Trump nechat stát za ploty. A pokud za nějakou celebritou stojí země, odkud pochází Ugly Betty, není se čemu divit, že televize už spřádá svoje plány…

S nástupem Netflixu mají ostatní televize jako HBO nebo NBC svoje problémy. Nemyslím si, že by je trápila taková nízká sledovanost, na jakou jsme doma zvyklí v sobotu večer, ale důležité ceny sbírá někdo jiný, stejně jako čísla sledovanosti. Proto je JLo spása! NBC pro ni vytvořila kriminální seriál, kde ztvárnila ostrou matku samoživitelku, která tak trochu podporuje korupci u policie a zastává názor, že pravda je to, co napíšeš do hlášení. Nebojí se ničeho a neustále se odvolává na svoji dceru a mateřskou lásku. Což se jí vymstí hlavně ve chvíli, kdy to samé opakuje agent FBI, který ji vydírá, aby se tak skrze ni dostal k šéfovi jejího oddělení. Postupně společně s hlavní hrdinkou zjišťujeme, jak moc je její šéf zkažený a co jí vlastně vedlo k tomu, vydat se na cestu zkorumpovaného policistky.

Stylizace seriálu se snaží promlouvat k mladým divákům tím, že vám podprahově nutí všechny MTV hity. Scény jsou podpořeny songy tak na pěst, že jsem si raději vypínala zvuk. Obrazově se seriál rovná klasické televizní produkci a lá Zákon a pořádek a odehrává se v New Yorku v reálných exteriérech, což je moc fajn. Dala bych ruku do ohně za to, že tam byla jedna večerka, kde jsme s Hankou nakupovaly proklatě drahou svačinu. Krom slavné zpěvačky se v rolích objevuje například moje oblíbená Drea de Mateo (herečka slavných vedlejších rolí s podivným melírem) a nebo  zasloužilý národní umělec Ray Liotta … Obsazení zcela určuje cílovou skupinu. Mladý divák, který zná Lopezovou díky skotačení u tyče na dizině, zkusí několik dílů a pak to vypne, ale jeho rodiče zůstanou, stejně jako důchodci nebo já.

Autoři se snažili navázat na nový trend, tedy na ženské krimi. Když se zamyslíte, existuje ještě nějaký slavný mužský detektiv? Těžko. Holmes se nepočítá, to je stejně ženská. Prostě slavíme svoje vítězství na pomyslném detektivním poli, i když jen v televizi. The Killing, Homeland, The Fall, BroenShades of Blue mělo být další drama, které nám mělo představit ženskou hrdinku, bojující sama se sebou v šíleném světě kriminálníků a mužů. Jenomže laťka byla nastavena tak strašně vysoko… a bohužel tohle je hranice, kterou JLo nedokáže asi překročit. Troufám si říct, že JLo je takový podobný případ jako Jen Aniston. Je to holka šikovná, ale role na Oscara, té se asi nedočká. A to i přesto, že se s napětím očekává její Sundace úlovek Lila & Eve, kde hraje po boku milované Violy Davis! JLo role nevychované holky svědčí.

Jenže v Shades of Blue působí tyto situace uměle a šroubovaně. JLo křičí na místech, kdy má normálně mluvit, ve chvílích, kdy má jednat tvrdě jako žena, hraje jako muž, kterého viděla v jiném seriálu. Nicméně po shlédnutí druhého dílu musím říct, že se autorům podařilo ve mně přeci jen vzbudit zájem. Jak to s touhle mámou policajtkou dopadne? Pomáhá i skvělé zpárování s Rayem Liottou. Tenhle herecký veterán umí parchanty a díky němu se bojím, zda JLo nebudou její široké kalhoty překážet, až bude utíkaat o život.

Shades of Blue bude sledovaný, protože je to týdenní přísun JLo v pohodlí obýváku. Kdo by to nechtěl? Divila bych se, kdyby nás čekala druhá série, na druhou stranu, hvězda jako je Lopezová do projektu šla možná s podpisem hned několika.  Jen čekám, kdy přijde song o tom, jak je těžký bejt máma v policejním oddíle NYC. Ale možná že už vyšel, jak říkám, my dvě jsme se hudebně zcela rozloučily už dávno. Po té vizuální a filmové stránce to už ale tak snadno nejde.

killik@seznam.cz