Home / Life & style  / Living  / Jak to na svátky vydržet s příbuznými

Jak to na svátky vydržet s příbuznými

Na závěr doporučujeme opakovat si mantru: „Není to o mně“, kdykoliv, kdy při setkání s příbuznými ucítíte zas ta stará zranění.

  • Ať už slavíte cokoliv, pravděpodobně se setkáte s rodinnými příslušníky.
  • Pokud se připravíte na setkání dopředu, vyhnete se obvyklým hádkám, zklamání i pocitu, že je zas nemusíte dlouho vidět.

Vztahy s blízkými lidmi jsou ty nejsložitější, obzvlášť, když jste všichni unavení. Těžko se udržet, aby nevyplynuly staré křivdy, obvyklé reakce a emoce, co nemají s mírem a klidem nic společného.

 

Trénink ale dělá mistra, i toho zenově klidného. Stačí si uvědomit několik skutečností, které si pak můžeme v případě krize zase zopakovat. Nebo číst pořád dokola.

 

  • Čím jsme starší, tím víc se naše role v rodině obrací. Rodiče začínají být těmi méně rozumnými v tom ohledu, že někdy opakují pořád ty stejné pravdy dokola. Nemám na mysli demenci, ale to, když vám máma a táta zase vyčtou, že moc/málo pracujete, nemáte ještě první, druhé nebo stopadesáté dítě, myslíte jenom na sebe nebo na syrské uprchlíky, co přijeli zničit naší krásnou Evropu. Pomáhá pochopit, že rodič je ve svém nevděčné roli už několikátou dekádu a není s to být morálním vůdcem nonstop. Potřebuje trochu toho „Netflixu a chillu“, ale jejich generace si na kvalitních seriálech tolik neujíždí a čas pro sebe je stále považovaný za sobecký přežitek.

 

 

 

    • Další super trik je přestat odpovídat na otravné otázky. Oni příbuzní stejně nečekají nějakou světobornou odpověď a ryjí do nás ze zvyku. Takže můžete dělat, že jste neslyšeli, usmát se převést téma úplně jinam (staré dobré počasí zachrání vždy) nebo zeptat se pro změnu na něco jich. Nejideálnější je mluvení z cesty, pak vás každý nechá na pokoji.

 

 

  • Úplně nejlepší metoda je nadechnout se zastavit se předtím, než se chystáte něco ze sebe vypálit. Nebo někoho setřít. Mezitím, co si dáváme před vypálením nějaké brutální pravdy načas, se uvolní stimulace mozkového centra strachu, které je nejčastěji zodpovědné za agresivní reakce.
  • Buďte na sebe hodní. Po pobytu s rodinou si můžete místo večírku naplánovat třeba den volna jenom pro sebe, kdy půjdete na procházku, na masáž, na kopec, prostě kamkoliv sami. Pomůže i půl hodina.

 

 

 

Na závěr doporučujeme opakovat si mantru: „Není to o mně“, kdykoliv, kdy při setkání s příbuznými ucítíte zas ta stará zranění.

anit@fashionbook.cz