Home / Life & style  / Tipy, jak všechno stihnout a mít klid v duši

Tipy, jak všechno stihnout a mít klid v duši

Na otázku: „Jak se máš?" vám každý odpoví, že „je toho hodně".

Je to škoda, prožít svůj život způsobem, že se na vás pořád valí cosi neodkladného ze všech stran. Můžete za to vinit maminku, že na vás (ne)měla nároky, systém, Andreje Babiše, vysoké nájmy v Praze. Zodpovědnost za vlastní duševní pohodu ale nese každý sám. Co k ní pomáhá? Pocit, že máte ve svých věcech přehled a pořádek. Chaos, odkládání řešení, prokrastinace uklízením i nekonečným sjížděním Instagramového feedu se bolestně nevyplácí. Pocit frustrace z krysího závodu naopak přímou úměrou roste.

Jak z toho ven?

Napište si, co všechno musíte udělat. Nic lepšího na organizaci práce, než vypsané úkoly, jejich prioritizace a následné odškrtávání, ještě nikdo nevymyslel. Tahle banalita doopravdy funguje, ale musíte v ní být důslední a začínat s ní každé ráno, ještě než se do čehokoliv pustíte. Záležitosti, které odkládáte nebo nemůžete vykonat, vám běží v pozadí mysli a spotřebovávají vaší energii. Proto se dostavuje ten úlevný pocit, když je máte z krku.

Začněte večer předtím

Než se vrhnete do víru večerního odpočinku, rychle si zkontrolujte úkoly, které vás čekají následující den. Vypište si 5 nejdůležitějších úkolů, které chcete stihnout, schůzky, povinnosti doma. Čím náročnější den před sebou máte, tím detailnější plán potřebujete. Vždy si rozmyslete, zda nějaký z úkolů nemůžete delegovat na někoho jiného.

Nejotravnější úkoly dělejte jako první

Někdo tvrdí, že naopak máte začít tím, co vás nejvíc baví. Ale i když to zní lákavě, není to efektivní řešení. Ve chvíli, kdy máte energii, věnujte ji něčemu, co je důležité, ale z nějakého důvodu to odkládáte. I když vědomě netušíte, proč nějakou záležitost nechcete udělat, bude to mít svůj jasný důvod (nevíte, jak na to, máte strach ze selhání, nemáte všechny potřebné informace, atd.). Na druhou stranu vás ale úspěch z překonání překážky bude motivovat celý den. Ne nadarmo se říká, že svým démonům máte setnout hlavu ještě před snídaní.

Nikdy si ráno nekontrolujte email

Místo toho, abyste byli produktivní, totiž tak zabijete přirozenou kreativitu, kterou mozek po ránu oplývá. Ráno si vyhraďte čas na úkoly, které vyžadují strategické plánování, nová řešení, tvůrčí přístup. Místo toho věnujte deset minut meditaci. Jednoduchému dechovému cvičení, které může dělat kdokoliv a kdykoliv. Potřebujete-li jednoduchého průvodce, zkuste aplikaci Headspace. Po deseti dnech detoxu bez emailu a pravidelnému rannímu dechovému rituálu, uvidíte rozdíl ve své náladě, i v tom, kolik toho pak během dne stihnete.

 

foto: Giphy

anit@fashionbook.cz